
Starteris – vienas svarbiausių kiekvieno automobilio su vidaus degimo varikliu elementas. Reikalas tas, kad dėl savo konstrukcijos ir veikimo principo automobilio variklis negali pasileisti pats. Tam reikia, kad pradėtų judėti jo dalys ir mechanizmai, atsirastų reikiamas slėgis jo viduje. Šiam darbui atlikti ir reikalingas starteris. Šis prietaisas – tai iš esmės elektrinis variklis, paverčiantis elektros jėgą į mechaninę ir užkuriantis pagrindinį transporto priemonės variklį.
Pasukus raktelį automobilio degimo spynelėje arba paspaudus variklio paleidimo mygtuką, šiuolaikiniuose modeliuose elektros srovė iš akumuliatoriaus užveda pirmiausią starterį ir sujungia jo bendiksą su smagračiu, per kurį sukimo momentas yra perduodamas į automobilio alkūninį veleną. Pastarasis pradeda judinti variklio stūmoklius, kurie savo ruožtu spaudžia degų skysti, kuriam užsidegus, taip pradedant vidaus degimo variklio darbą. Šiuo momentu jau galima paleisti raktelį ir išjungti starterį – jo darbas baigėsi.
Tam, kad pradėtų darbą, starteris reikalauja gan stiprios elektros srovės, todėl gali gan greitai iškrauti visą akumuliatorių. Tam, kad taip neatsitiktų, nerekomenduojama laikyti raktelį pasukus degimo spynelėje ilgiau nei 8 sek. Jei automobilis funkcionuoja tvarkingai, tokio laiko dažniausiai pakanka su kaupu jo užvedimui. Jei per rekomenduojamą laiką, variklis nesikuria, nereikėtų bandyti sukti raktą iš karto, tai reikėtų daryti po kurio laiko, įsitikinus kad nėra jokių kitų priežasčių, dėl ko tai nepavyko padaryti iš karto. Pats starteris yra apsaugotas nuo perkrovimo, nes tik paleidus sistemą, bendiksas atsijungia nuo smagračio, tačiau tai nereiškia kad jis negali sugesti. Kaip ir bet kuris mechanizmas, jis yra pažeidžiamas ir net tokie veiksniai kaip purvas ar dulkės gali sutrumpinti jo tarnavimo laiką. Tad jei retai rūpinatės tuo kaip atrodo po variklio dangčiu esančios automobilio dalys, tame tarpe ir starteris, kaina to gali būti gan aukšta, nes teks ieškoti naujo variklio paleidimo elemento.